stedentrips

9 augustus 2018 - Kayalıyokuş Mahallesi, Turkije

Gisteren zijn we naar Kayseri gegaan. Kayseri is de grootste stad in de buurt (1,5mljoen inwoners, heeft een vliegveld en een skigebied). Wij gingen ernaartoe om te shoppen, of ja..Wij: Mieke vooral. Omdat we vroeg vertrokken en Fatih nog sliep besloten we om hem bij de andere kinderen thuis te laten. Yasin was al wel Up and running dus die ging mee. Tante en haar man gingen mee, een neef met vrouw en twee kinderen en oom ging ook mee. Mooi: nu hoefden we maar met 1 auto te gaan ( Ja, tel maar even goed na Haha, we gingen met de sharan).

Uiteraard hebben we dmiddags goed geluncht en toen Arnon 17 uur echt helemaal uitgekeken waren in de stad, zijn we de berg opgereden. Ik verwachtte een panoramisch uitzicht over de stad na dik een half uur rijden. Wat we er echte vonden was zoetigheid (soort baklava), kou en koud bergwater. Binnen een half uur hadden we het wel weer gezien en tuften we met de sharan weer naar de stad.

Tante moest naar de tandarts voor controle en die besloot dat ze D-Day maar vrij moest houden zodat ze gelijk nog even een paar tanden konden trekken en porseleinen tanden konden plaatsen. Het werd dus een hele, hele lange dag: om 22.15 betrokken we uit kayseri. Het is een uurtje rijden dus we waren m 23.30 thuis waar, jawel, eten op ons stond te wachten.

Vandaag gaan we naar de andere stad di redelijk dichtbij logt: Sivas. Er schijnt een stuk minder te doen te zijn maar dat komt wel goed. We bezoeken even het graf van de vader van een vriend van ons en Mieke breidt haar garderobe nog even uit (shoppen met deze wisselkoers is echt geweldig Haha).