TURKIYEEE

4 augustus 2018 - Kayalıyokuş Mahallesi, Turkije

Het is eindelijk zo ver: de lange heenreis zit erop. We zijn dinsdag vertrokken naar aan, vroeg in de ochtend en na 11 uur rijden waren we er. Eenmaal daar zijn we eerst op familiebezoek gegaan: de nicht van Ömers vader woont met man en kindren in Wenen. Vervolgens volgde er een kleine discussie want het kon toch niet waar zijn dat we in een hotel gingen slapen?! En dat terwijl ze met vijf personen op een flatje woonde dat misschien een fractie groter was dan ons huisje op de Groenewoudseweg (oké plus een extra slaapkamer, maar dan nog.. Turkse gastvrijheid). We besloten uiteindelijk toch naar het hotel te gaan omdat we daar meer ruimte hadden, een geweldig uitzicht over de stad en het was tenslotte al betaald. Woensdag bleven we een dagje in Wenen en bezochten we het Prater waar Fatih de botsauto’s heeelemaal het einde vond, en zijn we naar Schönbrunn gegaan. ‘S middags aten we in een lekker maar veel te duur tentje in het centrum waardoor we savonds maar gewoon een boterham hebben hoeven eten, lekker makkelijk want het was een lange en vooral hete dag.

De ochtend erna vertrokken we om 5 uur sochtends, het zou een hele lange dag worden want we moesten van Oostenrijk naar Hongarije, door Servië heen via Bulgarije om in Turkije uit te komen en net over de grens te overnachten. Een reis die normaal gesproken een uur of 14 zou duren maar door het nodige oponthoud bij de grens ons 18 uur heeft gekost. We kwamen aan in Edirne, net over d grens. Fatih had een soort vanTurkiye pilletje op want het enige wat ie uit kon brengen in volle blijdschap was ‘tuuurkiyeee’ en ‘ik ben in turkijeeee’. Waarna gij eenmaal in het hotel volledig instortte van vermoeidheid.

De dag erna besloten we even rustig te ontbijten en om 9.30 vertrokken we voor de laatste 1100km. Fatih was nog een paar uur high on De Turkiye-rush maar na istanbul zwakte dat best af. Om 23 uur savonds lokale tijd waten we er dan eindelijk: Sarkisla.

We werden verwelkomd door opa, oma, ouders, oom, tante en een nichtje met haar man. Natuurlijk stond de tafel vol met eten en was er thee. Toen we ons buikje nog voller hadden gegeten, zijn we naar bed gegaan en hebben we heerlijk geslapen.

1. Opa 👲 piet:
    5 augustus 2018
    Leuk en mooi verteld reisverhaal